Tuesday, July 28, 2009

aku ingin

kalau Dia blh menerima segala impinku
aku rasa bahagia
segala impian ygku tulis di atas kertas termakbul
hatiku berbunga2
mampukah Dia memakbulkan segalanya
aku hanya diam membisu kerana aku tahu Dia tidak mampu.

kalau Dia izinkan aku mahu sepasang sayap.untukku terbang di langit biru.
lupakan segala kegusaran di hati.
angin dingin yg menampar2 sungguh asyik.
awan putih yg bertebaran di langit.seperti menyambut kedatanganku ke sana.
bintang yg menghiasi mlm hari indah sungguh.
si bulan yg tersergam indah.
tubuhmu hanya kaku di atas sana.

kalau Dia izinkan aku mahu berlayar di lautan yg luas.
lautan tanpa penghujungnya.
tiada titik mati.
aku mahu berjalan di atas laut.kakiku mencecah air laut yg damai dan segar.
ikan2 menemaniku di sana.sahabatku yg satu.

kalaui Dia izinkan aku mahu punya waktu yg banyak.
sungguh banyak utkku luangkan bersama2 keluargaku kwnku
masa itu aknku isi dgn memori yg indah
lupakan seketika kekelaman di jiwa.

kalau Dia izinkan aku mahu hidup selamanya.
tiada penyudahnya.
aku mahu terus berdiri utuh di muka dunia ini.
tidak perlu ku fikirkan ajal yg bakal tiba
senang bukan hidup sebegitu.

kalau Dia izinkan aku mahu satu kekuatan yg timbul dlmdiriku
kekuatan yg luar biasa
utkku tempuhi segala onak duri duniawi.
usah gentar akan halilintar yg bakal mendatang.
rempuh segalanya dgn jiwa yg kental.
keberanian utkku terus tetap hidup di sini.
kerana aku tdk berani utk hidup di sana.
berikan aku kekuatan.

impianku ini hanyalah impian
yg hanya mekar di alam mayaku
realiti tdk mungkin terjadi.
aku pinta supaya Dia ttp memberiku peluang utk terus memasang impian.

No comments: