Sunday, July 26, 2009

aku pulang

aku pulang
itu sj yg blh aku katakan
sudah penat aku menempuh hidup semgguku di terengganu
*jambori pandu puteri mrsm se-malaysia
satu bdnku lenguh
kakiku kejang
jari-jemariku kasar.keras.
mukaku sprt dipanggang api
bayangkan sj keadaanku

mahuku ceritakan satu-persatu titik2 perjlnku seharian di sana

*21.7.09
kumulakan hariku dgn menjawab kertas bm bi dan chemistry.
susah?
*terdiam*

mlm itu aku mulakan perjln ke besut terengganu.10.00 mlm sampai disana 12.00 tgh hari.22.7.09.sggah sebentar di masjid utk smbhyang subuh dan teruskan perjln.smpai disana dgn selamatnya.hari itu berjln sprti biasa.

*23.7.09
mulakan segala aktiviti dgn penuh semangat.aku bersyukur dpt berjumpa dgn lianawati dan syafinas.teman lamaku yg menemaniku menempuhi hari2 yg mendtg di bainun.liana sdah kurus.mungkin aku patut teruskan pggilanmu si papan.syafinas xubah.sama sprt dulu.masih kecik dan kurus.bila mahu membesar.*sdg memikirkan.

*24.7.09
aku merancang dr awal utk pergi melawat di sana.cantik.indah bagi aku pecinta laut.damai.ku penuhi hari itu dgn segala perkara yg indah.esok aku sdh mahu pulang.ambil gambar bersama teman2ku.cikgu2.semuanya.gelak tawa di mlm hari.mkn maggie bersama2.berbual kosong.dan terlelap.

*25.7.09
berat hati aku utk pulang ke kedah.di maktab sdah tiada org.H1N1.bersalam-salaman dgn shbtku.kupeluk dgn erat bimbang xjumpa lg.siapa tahu.mulakan perjln pulang.smpai disana 12.00 tgh mlm.mulakan sesi membasuh pinggan mangkuk.2.00 pg selesai.mengemas beg utk pulang esok ke ipoh.4.00 pg tidur.

*26.7.09
*aisyah bangun dh lmbt!bas ke ipoh pukul 9.00.skrg pukul 8.30.bau hendah mandi.gosok baju.kalut.terkejar ke sini-kesana bagai org gila.handphone berbunyi dibiarkan shj.smpai di terminal bas ekspress bas dh b'tlk.diam dan kaku.beli tiket bas pukul 10.30.alhamdulilah masih ada.bergerak pulang ke rumah.smpai pukul 12.30.selamat tiba.

tiba2 dikejutkan dgn berita opah mahu pulang ke selangor.baru ku langkahkan kaki opah sdah mahu pergi.sedih.bila2 blh jumpa.insyaallah.makyan dan chea dtg.bwk opah bersama.along dania dan abg long pulang.rumah sunyi.

No comments: