Tuesday, July 28, 2009

hadir

tika aku menahan kesakitan akibat jatuh dr basikal
aku mengharapkan akan ada insan yg hadir
utk mengubati kakiku yg luka
atau mungkin utk memapahku ke rumah

tika aku duduk keseorgan di kaki lima
aku mengharapkan akan hadir insan utk menemaniku
atau mungkin menemaniku sepnjg hari

tika aku kesunyian di malam hari
aku mengharapkan akan hadir seorg utk menghiburkan sudut hatiku yg kosong
gelak ketawa bersama2

tika aku melihat org bermain gitar
aku terpegun seketika
aku mengharapkan akan hadir insan utk memetiknya utkku
mengalunkan lagu2 yg puitis
hanya utkku

tika aku sedang berduka lara
air mata jth tanpa henti
aku mengharapkan akan hadir insan
utk menghulurkan aku tisu
atau mungkin mengelapkannya

tika aku sedang ditertawakan oleh manusia
aku mengharapkan akan hadir insan utk menghentikan segalanya
atau mungkin membelaku

tika aku dilanda kesusahan
aku mengharapkan akan hadir insan utk menghulurkan bantuan
memikirkan penyelesaian bersama2

tika mataku basah dek air mata
aku mengharapkan akan hadir insan utk meminjamkan bahunya
agara aku berasa lebih selesa

tika aku basah kuyup dalam hujan
aku mengharapkan akan hadir inan utk memayungkan daku
agar aku tdk lg kebasahan

tika gula2 kapasku jatuh ke tanah
aku mengharapkan akan hadir insan utk menghulurkan aku lolipop
agar aku tdk lg bersedih

tika aku sdg memikirkan
aku mengharapapkan akan hadir insan sebegini dalam hidupku
suatu hari nanti

No comments: