Thursday, August 27, 2009

kisah sang hati

otak aku berputar
mencari konklusi bg segala masalah
aku ttp cuba walaupun berakhir dgn air mata

satu kisah di mana engkau anggap dia sbgai pengagungmu.dia sgt bermakna dlm diri kamu
yg mengucapkan kata2 manis yg kau mahukan saban hari tanpa penat.
mungkin dia segalanya bagi kamu.

tp bila engkau berusaha mengucapkan betapa kau suka padanya dia berdalih.dia mengatakan yg bukan kau mahukan.
bagaimana perasaan itu.sedangkan kau sudah menganggapnya dia kau punya.kau sudah canang cerita kamu itu dgn bangganya.kamu katakan aku bahagia!

hati kamu pd ketika itu pecah.remuk.kamu rasakan aku tdk perlu hidup.mungkin aku patut capai pisau lipat dan aku perlu kelar nadi aku.hidup aku sdah berakhir.

engkau katakan hidup kau sudah berakhir hanya kerana si dia LELAKI.engkau manusia yg plg tidak bersyukur sedangkan Dia masih beri masa pd kamu kamu mahu akhirkannya.

aku tahu kamu sedih kamu terkesima dgn apa yg berlaku.dia bukan segalanya bg kamu.
segala yg kau lakukan mengingtkan kpdnya.dia di mana2.saat teman kamu bersama pasangannya kamu berasa canggung.

tapi kamu akur.hidup mesti diteruskan.kakiku ini masih perlu menapak di dunia ini.
hatiku ini perlu dicantum semula.
aku harus bangun.mulakan hari yg baru dgn hati yg baru.
ini dugaannya yg plg kecil

selagi aku mampu bernafas
selagi bibrku masih berkata2
selagi itu aku hidup

No comments: