Sunday, December 6, 2009

2009-being merbokins!

2009

berazam utk kluar dr sekolah Bainun.alasan,aku sudah muak dgn sekolah tu.aku rasakan sprti berada di bwh tempurung kelapa tidak dikenalkan kpd dunia yg nyata.aku rasakan satu penindasan apabila aku di sana.aku sudah give up utk berlawan kata2 dgn keluargaku yg seakan menyindir.

'ermm..bainun jea.harapkan nama cluster,result spm down jugak!'
insiden sebegini sudah jelik utk ku dengar.atau sebegini.

'sekolah mana?bainun?mana tue?'
soalan sebegini mmg tiada jawapan yg pasti walaupun berulang kali.

di tambah lg dgn 2 org cikgu yg pada asalnya aku hormati atas ilmu yg diberikan.ttp hormat aku itu sudah tiada.dialah ckgu yg memalukan aku di dpn khalayak ramai.kalau itu impian dia utk menjatuhkan aku.impian dia sudah tercapai!

10hb febuari 2009

tawaran ke MRSM Merbok Kedah.
aku tersenyum.mungkin ini akn mengubah segalanya.kini impian aku utk keluar dr bainun terlaksana!impiaqn aku utk menyamakan darjat dgn kakakku tercapai.selepas ini dgn bangga aku akan katakan aku sekolah di MRSM!org pastinya tahu dan aku begitu bangga.
dikatakan sekolah itu bagus dan cantik.

bertolak ke sana.hari pertamaku di sana aku cuba biasakan diri.benar!lebih bagus dari sekolah dahulu.sampai bila aku boleh mengagungkan diri? tak berkekalan impian itu.selang beberapa minggu aku masih cuba bertahan dan bertahan.selang beberapa bulana ku sudah memikirkan bagaimana utk bertahan lagi setahun.kalau masa boleh diundur mungkinkah aku akn mengubah pilihan? aku rasakan tetap sama.

dengan impian baru utk memulakan hidup baru,aku tetap melangkah.dengan membawa diri baru,personaliti baru dan cerita baru.tapi ia tetap sama.tiada guna!mengapa hidup membingungkan? ditambah lg dgn makhluk-makhluk yd seakan kuno dan bukan unik ttp pelik! fikirkan setiap hari kamu terpaksa utk melihat muka si polan yg sgt kamu benci.terasa sprti mahi sj koyak2kan mukanya dgn pijak2.dia mcm hantu!di mana sj aku pergi mukanya mesti ada.dari jauh aku sudah nmpk senyumannya yg begitu jelik!.di mana sj kamu pergi suaranya yg nyaring aku sudah dgr.kwn-kwn lain menganggap ini perkara kelakar.susah utk berkomunikasi.

pendirianku kalau seseorg itu sudah membuatkan aku berdendam sampai bila2 aku ttp BENCI!kata org tua2

'makin kamu benci,makin kamu syg kepadanya'
tidak sama sekali.

kawan2 di sekeliling.tapi yg mana pengikut setia?di saat aku gemilang mereka ada mengatakan 'hei!dia kawan aku!'.sedangkan di saat aku begitu perit siapa yg menjengukku?kawan senang dicari tp kawan yg setia susah dicari.boleh aku katakan selama aku hidup kawan yg setia boleh dibilang dgn jari.sebab itu manusia yg DESPERATE sanggup menggunakan material utk mencari kwn.benar bukan?

aku pegang kata2 pelajar mrsm adalah terbaik! tapi kenapa semua keputusanku begitulah sadis.nak katakan aku tak belajar.TIPU!saban hari aku belajar.mungkin ilmu itu tak berkat atau susuah nak melekat kat otak.mungkin??comparekan sj dgn skola lain sama tiada beza.ini satu yg aku begitu tak puas hati.kenapa pelajar dan guru MRSM suka compare budak dgn skola goverment?goverment la itula.'hello!mereka ada yg terbaik dr pelajar MRSM!'

nur amalina dari mana?selama ini pelajar terbaik dr mana?inilah yg dikatakan apabila manusia sudah riak inilah jadinya bangga diri yg terlampau!

hampir sethn di sana masalah disiplin? baru seminggu sudah ada rekod.rekod biasa je.dtg lmbt assembly.ada sekali kena ikrar.ada sekali kene duduk luar.ada sekalimuka aku terpacak dpn2 skali dkt khalayak ramai sampai kwn2 ku ketawa terbahak2.aku tak kisah.inilah baru hidup sebenar!

satu lagi kemusykilan,kenapa addmath susah utk score?ini yg paling aku ingt.aku dptmrkh teruk dlm quiz ckgu panggil sorg2 tiba saat aku,
'aisyah!kamu ni tak pernha blaja kea?selama ni ckgu ckp msuk telinga kiri keluar telinga kanan je.cikgu frust!tengok buku latihan?kalau x pandai jgn buat2 pandai!buat muka tembok!'
*semua terdiam terpaku.

saat itu air mata mcm nak jatuh.mula2 aku terima seadanya.tp makin lama ckgu membebel aku rasa mcm menyampah!not all people are smart!God make human in different ways.and im not ask to be stupid person!never!if i can be a smart student in juat one click i do!we can change our life to be more better but not all we can change fully.right?

so,inilah kehidupan di MRSM merbok.

No comments: