Thursday, February 11, 2010

Dia sentiasa ada

12hb february 2010
1315 pm

dania dtg rumah mlm semalam
rindu dkt cik syanya..
dia demam..agak panas jugak

tgh sidai kain, along panggil suruh pegangkan dania nak bagi mkn ubat.
oke!
selesai bagi makan ubat.

sambung blk sidai kain.
tiba2 along jerit.
aisyah! aisyah!
dania! bangun dania!


aku buat bodo je sbb along mmg suke terjerit2
along jerit x henti2 mcm org gila
then aku rasa something bad happen
aku rush pegi bilik
dania dkt pangkuan along mcm x bermaya
lemah!
lidah dia biru
mata dia keatas
x dengar lg suara dania menangis
aku terdiam.
xtau nak buat apa
telephone dkt sebelah
along x tentu arah

aisyah! call ambulance!
ambulance? number?
999!


seriously aku xtau nak ckp apa
air mata mengalir
bila dh disambungkan dkt hospital aku terdiam
alamat aku lupa

call mak
mak otw ke batu gajah
nk patah balik dh jauh
along pegi rumah makcik
thank God makcik ada!
cepat2 amik air basahkan kepala dania
dh lama lps tu bru teringat nk amik air ais
mmg kelam kabut gila
then baru dgr suara dania
dia mintak air nk minum

abut 15 minutes later ambulance x dtg lg
nassib baik abg long dh dtg
rush ke hospital
alhamdulilah dania oke

aku terfikir balik
kalau along biarkan dania tido and kluar bilik
aku xdpt bayangkan apa yg jadi
and kalu makcik ikut kak yang kluar td
aku x dpt nk imagine
speechless!

2 comments:

FatLoss4Idiots said...

Aisyah!

Seramnya Mak Yan dengar.....harap Dania tak ada apa-apa.

aisyaarazak said...

mmg seram makyan
td kt hospital dia kne blk time amik darah.
nasib baik dia oke