Monday, October 24, 2011

sifat manusia#2

2.manusia ni suka berkira

buat apa-apa kerja sekali pun mesti nak berkira.
contoh yang selalu berlaku in term of friends dulu,
'beb aku dah kemas meja,kau la pulak susun buku.takkan aku sorang je buat keje'
in term of family pulak.
'asyik-asyik aku je basuh baju,kau la pulka buat mana boleh macam ni'
*padahal baju semua mesin yang basuh bukannya manual.

kadang-kadang aku terfikir juga macam mana la boleh jadi berkira sangat.
tapi maths tak juga pandai-pandai.

kalau boleh nak semua benda yang dia buat mesti sama-rata
kalau aku buat ni dia pun kene buat ni,mana boleh duduk goyang kaki.
kadang-kadang betul juga,bukan nak berkira sangat
tapi kalau kita yang buat keje lebih bagai nak mati itu apa kes
dia duduk lepak sambil pegang phone last-last dapat gaji sama rata.
memang nak kena maki la kan.

tapi berpada-pada la
nak berkira sekali pun