Wednesday, May 16, 2012

mak saya WONDERWOMAN

mak saya WONDERWOMAN

mak anda?
mungkin batman,superman,ironman,spiderman tapi wonderwoman tu mak saya.
jangan nak berebut :)
kenapa wonderwoman?
sebab dia sangat a-w-e-s-o-m-e !
seriously sangat awesome.
sebabnya:

1.dia macam Google,tahu semua benda.

tanya la dia pasal science ke,math ke,account ke etc.confirm dia boleh jawab macam ni je *petik jari.
kadang-kadang saya tertanya juga,"mak ni buat-buat tahu ke sebab tak nak jatuh standard depan anak." ternyata sangkaan saya salah.
dulu dia amik course business.setiap semester dapat anugerah dekan.*i repeat setiap semester you'olls!
mungkin dia dulu geng budak nerd yg duduk library je kot? tapi bila tanya dia kata manada.
pelikss.

2.wonderwoman saya jugak macam Google Earth.

masa study dekat melaka dulu kalau hujung minggu je mesti keluar dengan kawan.saja-saja takde keje nak duduk kat college. 
satu hari tu, bila keluar dengan kawan-kawan tak bagitau mak pun.iyelah buat apa nak bagitau kan. sampai-sampai je kat shopping mall dia call "buat assignment ke?" and i was like "haaaa..tak kat jusco ni nak beli slipper."
nak cari slipper pun sampai ke jusco eh?
Haha.
when they said a mother has a instinct,i agree :)

3.my mum superb coolio beb!

jangan ingat parents kita tu jiwa dia oldschool.
ada satu masa tu,back in 2009 kot.nurul baring macam starfish.then saya pun sibukla hempap dia,tambah izzati dengan farid.
mak yang tengah nak sembahyang maghrib boleh berhenti dan join.
bayangkan denganpakai telekung tu.
dia ingat dia boleh hempap kitorang semua.no,no,no dia salah.
saya terus lompat atas dia.
Haha

4. dia boleh ada di 2 tempat dalam satu masa.fuyoo

masa form 3 dulu,saya study dekat ipoh cikbam dekat pasir salak.
bila hujung minggu je masing-masing bergaduh nak suruh mak jumpa.iyela bajet sorang nak PMR sorang lagi SPM la kan.
bayangkan tempat kitorang utara-selatan okayy.
hari sabtu tu dia boleh lawat cikbam dan straight terus ke sekolah saya.
ohmaigaddd sangat terharu la
dia tak pernah cakap "tak boleh,mak penat"
tak pernah beb.
i wonder did she speeding all the way to my school?  *curious
then bila saya dekat kedah pun sama.
cuma dah matured la kan.jarang mak datang.

5.she loves to make us happy

"whoa mak tengok ni dslr baru.best gile"
then the next month or year *over la the next day kan
dia akan cuba belikan. 
no matter if she has money or not.
macam saya paling blur sotong *special case sikit
selalu hilang phone bagai.
dia mesti belikan.susahla nak keep in touch dengan kawankan although it just a simple phone.

6.dia tak pernah tunjuk dia penat *makan collagen apa :O

masa nurul keje,dia shift daripada pukul 1 sampai 10.30
bayangkan pukul 1 tu kelas tak habis lagi dia boleh selit keluar and fetch my sis ke kerja.
balik ke sekolah balik dan pukul 2pm amikadik balik sekolah.
aiyoo penat kan?
pukul 10.30pm nanti dia amik pulak walaupun penat ajar budak tuition yang tak habis-habis chapter 1.haihh
tak pernah sekali pun dia cakap "penat gile weh!"
Haha

7.she's a single mother,that's makes her more powerful!

single mother jaga anak 5 orang *4 tolak along sebab dah kahwin
sorang peranagi macam ni,sorang perangai macam itu la.
kadang-kadang rumah tu macam opera cina.semua menjerit.
kadang-kadang juga macam drama tamil,bergaduh nak channel inila itu la.
sampaikan nak tanya pun menjerit
"ecah,mana seluar coklat akak!"
"adala kat situ"
"takde!"
"CARILA GUNA MATA!!"
dia cool je tak pernah jerit melalak suruh diam.

8. she is the best chef ever.

dia memang pro bab masak-memasak ni.
suruh la dia buat apa.semua sedap
sampaikan maggie kari yang 3 minit tu pun boleh rasa heaven.
kalau orang tiba-tiba datang rumah,sekelip mata je nah! nasi ayam dah siap.
perghhh!
bila dah besar ni rajin la tanya dia "mak,macam mana nak buat ni?"

"dia pun beriya la ajar,iyelah sifu.":)

nak cakap pasal wonderwoman saya ni sampai bila-bila tak habis.
sebab dia sangat awesome.

mak you're my greatest love ever.
love chuu la mak
:)


*ingatkan nak bagi mak title Optimus Prime tapi mak tak sebesar tu dan macam exaggerate sangat