Friday, May 29, 2009

satu bebanan

slalu aku fikirkan
ttg hidup aku semestinya
satu beban yg sgt berat utkku pikul
bebanan yg disandarkan kpdku
apa die bebannya??
terlalu bnyk
x terkata
smpi aku sendiri x dpt nk tggung
aku bkn robot
yg mempunyai cip bergb2
blh smpn bnyk mklumat
aku bkn robot yg diperbuat drpd besi
kuat..
tubuhku hnya dibaluti olh kulit yg nipis
manakan aku mampu menyandar semua bebanan itu
hatiku bkn diperbuat drpd batu
yg blh menerima sgalanya
hatiku hati yg terdiri drpd saluran drh dan blh putus bila tknn yg melampau
aku manusia biasa
aku tdk mampu memuas hati stiap org
sungguhpun aku berusaha ke arh itu
tp aku xmampu
sdgkan diriku sndiri aku x blh membahagiakannya
satu permintaanku
tlg janga tgaallkan lg bebanan kpdku
bila tiba saatnya hatiku menjadi batu
otakku menjadi beku
dan tubuhku menjadi kaku
saat itu mungkin semua bebananku akn hilang
dan pergi kpdNya

No comments: