Monday, July 27, 2009

impianku

aku sering kali duduk kaku di hadapan laptop.
menekan2 kekunci tanpa arah tuju
sekadar utk meluahkan segala yg terkubur jauh di sudut hatiku
masaku dihabiskan dihdp laptop.
satu kerja yg merugikan
tp bagiku tidak
ini satu kerja yg membuatkan ku jadi bertmbh gembira.
segala yg terpendam akhirnya diluahkan.
sungguh indah perasaan selepas ku coretkan segalanya

kwn2ku kata aku berpotensi menjadi seorg penulis
tdk mungkin.aku hanya suka mencoretkan perasaanku dgn spontan.
utk menulis cerpen dan segalanya mungkin tidak.
bukan minatku.

aku sering menulis puisi2 yg tiada nilainya.
boleh dikutip di tepi2 jalan.
tp aku tdk kisah.
mungkin ini masalahku.
aku tdk pandai menyatakan sgla masalahku kpd insan lain
munkin tiada keyakinan yg cukup.

aku mula menulis puisi2 sejakku di sekolah rendah.
masih ku ingt puisiku yg begitu hodoh dan tiada sbrg maksud.
hanya utk sekadar suka2.
aku dungu ketika itu.

si polan sering berkata.
insan yg suka menulis di blog adalah insan yg hidupnya sunyi.
*terdiam dan berfikir
mungkin dan mungkin tidak
ini hanya medium untukku luahkan segalan
utk bacaan umum.
ku ingin mereka tahu apa yg sdg ku fikirkan
apa yg sedangku lalui
kerana aku tdk tabah utk laluinya sorg diri.

aku akn terus menulis dan menulis
aku hanya akn berhenti menulis bila tiba masanya.
hari kemerdekaanku.

aku bercita2 utk menulis segala puisi2ku dlm sebuah buku dan terbitkannya.
impian bodoh
aku mahu buku itu dibaca olh org ramai
aku tahu itu impian yg tdk akn terpacai dan tdk mungkin akn tercapai.
aku sedar siapa diriku.

3 comments:

Unknown said...

hey gurl!!!
sape kater xbley??
wei..blom cube blom tau la...
mane tau dreams comes true...
only GOD know about it..
kau cume perlu berusaha..berusaha..dan berusaha..
chaiiyuukkkk!!!

aisyaarazak said...

diriku kata blh
tp hatiku kata tdk
mana satu
aku bingung!
betul Dia sj yg tahu
aku akn terus berusaha
gambateh!

Unknown said...

yes!!usaha!!!
u can!!!