Monday, July 27, 2009

sepet vs boOlat

aku dan kwnku sering memberi nama kpd org laen.
itu mmg hobi kami yg tdk dpt dipisahkan.
seblm ku tulis segalanya izinkan aku utk minta maaf kpd kwnku ini
aku mahu tulis segalanya harap kamu benarkan
*tersengih2

ini entri yg plg bodoh bagiku.
aku ttp tulis walaupun aku masih waras.hanya utk suka2.
itu sahaja.

antara insan yg bermata sepet atau bulat.
mana satukah pilihan anda?
bagiku mungkin sepet.
sbb nampak comel.mata yg sepet nmpak susah utk melihat org.tp itu kurniaan tuhan.
jgn kau pertikaikan.

si polan ini meminati insan yg bermata bulat.kenapa.
tiada sbb yg munasabah bagiku.
itu kehendak dia.
mungkin mata yg sebulat bola golf itu menawan.
siapa tahu.

aku dan dia sering melihat insan ini dr jauh.
tp kami bukan stalker!
hanya utk suka2.jgn risau kami masih waras.
*tidak pasti
mungkin insan ini perasan kewujudan kami seperti bayang2nya yg mengekori setiap langkahnya ke mana2.
kami mmg bodoh!
maksudku hanya aku dia tidak.
kami kwn baik dan kebetulan sepet dan bulat kwn baik.
ketentuan tuhan siapa tahu
*tersipu2 malu

satu insiden di mana
aku sdg berlari ke tandas sdh lama ku thn semasa kelas sejarah
sdg ku berlari dg penuh semangat aku terlanggar seorg insan ini.
nasib baik bukunya x jatuh.
malu!hanya tuhan yg tahu.
aku sedar dia begitu tggi aku terpaksa mendongak utk melihatnya.
ampun!

bilaku fikirkan kembali
insan itu adalah sepet.
kelakar bukan.

sini ada satu soalan
siapa itu si polan
dan siapa itu insan
dan siapa itu sepet
siapa pula mata bulat????

No comments: