Wednesday, August 19, 2009

tikaku kecil

tikaku masih kecil
aku memikirkan perkara yg rumit
sewktu kecil aku memutuskan segala perkara yg memerlukan konklusi
sedangkan sewaktu kecil aku sepatutnya membaca buku
kisah si pari-pari
buku ABC
bermain bersama teman-teman
bukunnya memenatkan otak
memikirkan perkara yg tidak sepatutnya
mungkin aku cepat matang
mungkin juga otakku ini cepat berkembang

aku memikirkan hidupku yg bakal tiba
berhadapan org ramai
mampukah aku
memikirkan bunda ayahandaku
masih adakah?
masih sygkah bundaku padaku ini?
masih bahagiakah kita bersama?
adakah mereka tetap di sisiku?
atauku pergi dahulu?
aku tidak dpt menerima kenyataan
pabila mereka pergi dahulu

ya tuhan
besar sungguh dugaanmu
aku tidak sanggup
tolongku ya tuhan
pada apa mau kau takutkan
dia tetap besama kamu
tika tiada
menemanimu sepnjang waktu
usah gusar
mereka tetap ada
menemanimu
hadir bersama nafasmu

No comments: