Wednesday, September 15, 2010

post sambungan

post ini bertujuan utk aku meminta maaf kepada si polan dan sipolan yg telah aku maki hamun dgn kasarnya semlm.
maaf
aku tidak sepatutnya mengutuk org lain sdgkan aku juga tidak se-perfect mana.

maaf.
dan maaf sekali lagi.

kerana baru aku terfikir setiap org ada sifat yg tersendiri yg sepatutnya aku patut boleh accept as a ffriend dan bukannya mengutuk dan mencaci mereka sehingga mereka berasa sungguh terhina.

maaf.

takkan la semua benda yg jelik dimata kita, perlu dikutuk sedemikian.
contoh situasi di mana kamu nampak seorg minah yg jalan terkedek2 di bahu jalan.kamu katakan,'eleh jalan terkedek2 mcm itik menyampah aku.'
mungkin saja dia sakit kaki kerana berjalan terlalu lama.

situasi lain juga dimana kamu lihat sepasang couple yg berjalan2 di shopping mall.kamu bilang,'tengok tu bajet loving couple la tue.'
sedangkan mereka adalah adik beradik.free-free saja kamu bagi mereka pahala yg sethn tlh kamu kumpul.

lihat.jangan terlalu cepat membuat conclusion.

org tua2 selalu nasihat
kalau sudah tiada kata utk diperkatakan lebih baik berdiam diri.
daripada badan sendiri binasa.

entry ini memang bertujuan utk aku memohon maaf
.....................................

No comments: