Sunday, July 17, 2011

A single rose can be my garden,a single friend my world

salam and hi everyone!

ingat tak post before this saya beriya cerita pasal gulai lemak cili padi warisan Negeri Sembilan?
*hahaha
satu hari sakit perut dan muntah.
seriously, memang pedas.

TAK NAK MAKAN LAGI

oh okay back to the main story
*itu kisah sampingan je :)

sometimes when we try to be a better person
people can misunderstand about our kindness
right?

when we try to help our friends people can easily said this word
S-H-O-W-E-D  O-F-F

before you said this word, please open your mind widely 
kalau betul saya nak showed off mesti saya cakap
'korang tengokla aku tolong minah ni angkat barang.baik kan aku?'
ini baru betul-betul showed off la dude.

and sometimes when we try to friend with someone else that are really nice
people will think yang kita ambil kesempatan untuk kesenangan sendiri
*whatthefish

yang paling best kalau different gender.
orang lain yang terlebih-over cakap itu-ini.
'dia sangkut dgn mamat itu la ini la'
tiba-tiba je dapat publisiti murahan bukan?

again this is general statement
tiada kene-mengena dengan mana-mana pihak okay.
no offense :)

saya bukan jenis yang memilih kawan.
semua orang boleh jadi kawan
as long dia okey and know how to respect other people.
ada je kawan saya yang merokok,kaki clubbing etc
sebagai kawan kita cuba ubah mereka
tak susah bukan?
:)

The friend is the man who knows all about you, and still likes you.  
~Elbert Hubbard, The Notebook, 1927

even kawan kita buruk mana pun perangai dia.
kita masih sayang dia as a friends
that's true friend :)