Saturday, November 5, 2011

adilnya di mana?

raya esok,mood sepatutnya chill sambil layan orang takbir dan memikirkan kerbau 5 ekor nak masak esok.
lain pula bagi aku.

gempak aku dengar citer diorang semua.
aku score dean list beb!
aku score 3.49 bro!
aku tak main la,4.00 terus baru gempak.
*riak sungguh berkata-kata

kisah aku macam mana?
bukannya tidak berrsyukur
alhamdulillah.
tapi mana adilnya?

beginilah,mahu hidup senang jangan cari kawan yang makan kawan.
sekali dua boleh terima
banyak kali mau semput!

bila lecturer minta buat group work,serious aku menggigil.
aku takut benda yang sama berulang.

istilah group work buat mereka yang buta:

"kerja yang perlu dilakukan secara individu tanpa melibatnya mereka.
yang pasti siap pada hari presentation"

aku bukan jenis yang pandai bagi arahan,kau buat ini,kau siapkan itu.
bukan jenis aku.
bila mereka buat tak reti maksudnya aku la yang kene siapkan.
markah beb,tak boleh main!

tapi bila result keluar,diorang gempak kalah aku apa cerita?
yang berjaga sampai 2 3 pagi siapa?
yang lepak tenang cakap kat depan lecturer senang hidup
sampai kelas ayat biasa'cah,mana slides aku?'
senang hidup beb!

aku terbahak-bahak bila dapat result.
*tarik nafas
*hembus

mana adilnya?
mana adilnya kawan,mana?
biarlah Dia sahaja yang tahu itu semua
aku berserah.


manusia buta dengan penipuan,bisu dengan kebenaran