Saturday, December 24, 2011

one in the million

I want to be the "one in the million" not your million girls

sumpah, aku memang rasa awkward bila bercakap tentang cinta bagai.
sebab aku sendiri tak faham.
aku cuma harap biar aku jadi satu dalam sejuta,bukan yang ke-sejuta.
itu je harapan aku.

aku suka bercerita tentang kawan baik aku semua time sekolah dulu-dulu.
kawan memang ramai,tapi yang betul-betul setia-nya masa aku jatuh bangun tak ramai.

cara nak tahu kawan kau setia atau tak,cuba buat observation:

1) time cikgu PJ suruh lari satu padang dengan memekiknya ada tak kawan kau kat sebelah bila kau lari palingg lambat?
2) kalau assignment kau kene tendang dengan lecturer ada tak dia nak back-up dengan cakap salah dia juga?
3) kalau kau terlambat bangun untuk kelas ada tak dia nak offer naik kereta dia atau ignore?

cukup lah dengan 3 tips aku tu (:

aku ada sorang kawan yang sumpah aku sayang gile
si GIGI HARDCORE
dia la yang selalu dengar masalah aku bila-bila masa pun aku rasa susah.
kalau kau call dia tengah-tengah malam pun dia akan layan.
walaupun the truth is dia paling tak suka orang kacau dia kalau dah tido.
demi kawan bukan?

macam mana aku boleh kawan dengan dia eh?
semuanya sebab YM
*zaman dulu-dulu popular kan?

bila aku rasa susah,mesti dia dengar je.
tak pernah dia balas " I takde masa nak dengar benda ni semua" "I sibuk la"
even if I cried pun he still cool.
nak cakap heartless pun tak jugak.but at last dia akan cuba make a joke yang tak berapa nak lawak.
baik kan?

itula kawan saya
baik orangnya
tapi bila orang kata

"tak pernah wujud istilah kawan baik daripada jantina yang berbeza,hanya perempuan kawan baik kita.bila kamu mengikat satu perhubungan nanti,suami itulah kawan baik kamu yang pertama dan terakhir"

aku salute kata-kata dia.
baru sedar selama ni aku sudah tersilap besar.

aku tak nak jadi orang ke-sejuta kau bagi kata-kata manis
aku tak nak jadi orang ke-sejuta kau berjanji semua
aku tak nak jadi orang ke-sejuta kau sayang bagai
aku tak nak jadi orang ke-sejuta kau letakkan sebagai wall paper dia phone
aku tak nak jadi orang ke-sejuta jadi person to call in case of emergency
aku tak nak jadi orang ke-sejuta kau call every night
aku tak nak jadi orang ke-sejuta kau paling percaya
aku tak nak jadi orrang ke-sejuta kau share segala benda yang best
aku tak nak jadi orang ke-sejuta
serious aku tak ingin

dan paling penting, aku tak nak jadi orang ke-sejuta yang menambahkan lagi dosa kau.

biarlah aku jadi orang yang pertama dalam sejuta kau buat itu semua.
tapi bukan sekarang.
bila masa kita ada hubungan yang sah.
masa itu baru betul bukan?
baru aku rasa bangga nak bercerita dengan kawan-kawan.

biarlah dia yang terakhir kau buat semua tu berulang-kali.
sebab aku sayang kau lagi sebagai kawan
jangan bebankan lagi bahu kau dengan dosa
(: