Thursday, May 28, 2009

rona roni kehidupan

lama sdah aku tdak menyentuh notebook ini.berbulan lamanya aku tggalkannya.dan kini aku rasa sgguh rindu padanya.
jadi teruskan menaip entry2 yg menarik!!

apa yg mauku bicarakan??
ttg kawan..kekasih atau my life dkt merbok??
persoalan yg besar
penyelesaiannya ialah my suck life di sne.
selama ini semua manusia yg ku jumpa adalh hipokrit+talam beribu muka=PENGKIANAT
menunjukkan muka yg manis di dpnku di blkg bermacam perkara yg dibahaskan
berbicara dgnku tnpa rasa bersalh sdgkan dlm hati sdg mengutukkan bdk yg bodoh di dpnnya ini
itu LELAKI!
maaf jika bahasaku ini kasar
ini ayat yg paling sopan pernahku gunakan
tdk pernahku menyagka this will be happen
but persoalannya why?

seorg insan yg bergelar llk..
selamaku hdp di bumi merbok dia org pertama yg menegurku
yg pertama berbicara dgnku
serious aku selesa berbicara dgnnya
jgn slh tafsir!
hanya sbagai kwn
tapi siapa tahu
di blkng dia sgn mengutuk2 kebodohanku ini
menyebarkan spekulasi bahawa aku seorg yg gedik+beriya dn sebagainya
what's that mean
jika benar aku seorg yg dikatakan begitu mengapa tdk bersemuka shj dgnku.tdk perlu dijaja blkgku
menghabiskan air liur dan tenaga shj
dtg jumpa aku dan hamburlah sepuas2nya
senang bukan
akan aku bersiap sedia dgn covermuka menahan segala percikan kamu itu

main point aku tulis entry ini bkn utk memaki hamun segalanya
hanya utk menyedarkan seorg insan bhw aku bkn sebegitu
sumpah!
mungkin pandangan manusia berbeza
benar ku setuju
tp dimana buktinya aku seumpama begitu
jgn suka mencari keburukan seseorg sedangkan diri itu x sesempurna mana
bila kamu dlm situasiku mungkin kamu akn berpendapat sama sprtku
siap yg tdk mrh apabila diperkatakan begitu
byngkan sekumpulan llk sdg bergosipkan mengenai perempuan
dan muncullah namaku scra tiba2
dan tanpa segan silu dipersetujui ramai apa yg diperkatakan ttg diruku
sgguh kejam manusia sebegini
sdgkan aku tdk pernah mencerca kamu memaki hamun kamu sekalian
ni balasan yg aku dpt
tdk bernilai!

jika benar kamu membenciku jgn tlg aku lg slps ini
jgn menyusahkan diri menolongku menghantar segala keje rumah kpd ckgu
jgn sesekali menanyaku ttg pelajaran
jgn sesekali bertanyakan atau meminta tlg drpdku
dan jgn sesekali memulakan perbicaraan dgnku lg
anda paham
kerana aku sdah muak dgn sikap insan ini yg bajet bagus
sedar diri!

No comments: