Thursday, March 10, 2011

girl should be well mannered

as salam and hi dearest blogger
:)

topic for today

GIRL SHOULD BE WELL MANNERED

ok sebelum saya berhujah baik tengok cermin,cermin diri sendiri kan?

*5 saat kemudian

ok dah habis tengok cermin,baru perasan ada jerawat dkt hidung.
eh,kenapa makin gemuk.

aisyah!stop the nonsense

alright :)

saya nak ckp pasal ni sbb perempuan sepatutnya bersopan-santun bukan?
lemah-lembut,baik hati etc etc
*puked

bukan,tak perlu semua tu.
saya rasa memang perlu diperkatakan hal ini sebab ada perempuan yang suka
menggunakan ayat kasar
*bukan semua ok.

maksud kasar di sini ialah penggunaan ayat-ayat yg kesat serta menyentuh
perasaan sampai senak perut mendengarnya.
cewah.

tidak perlu ambil contoh yang jauh,cuba lihat dkt facebook
dkt wall

hari ni mcm b*b* btul la.@#%$#

apa pandangan mereka yang membaca?
jangan tanya mereka,tanya saya cukup.
pendapat saya,aduh,malunya!malulakan bila perempuan ckp mcm tu sbb itu x sepatutnya berlaku.
*tolong sokong saya :)

ok satu lagi
bila seorg perempuan bergambar sambil menunjukkan jari tengah dgn bangganya
apa kamu rasa?
saya sekali lagi rasa malu.
why?why?

kenapa perlu bangga bergambar smbil menunjukkan jari tengah,
jari tengah tu ada bnyk kegunaan lain,bukan?

ok saya juga bukan terlalu bagus untuk berkata sedemikian
but we can change right?
please girl,you should behave yourself.

all this situation can be seen everywhere.
in blog,in twitter and etc.

zaman dah maju,tak main la berkata kesat dlm bahasa melayu.
bahasa inggeris pulak jadi mangsa kedua!

hey,you son of b**ch
sh**

kita selalu ambil ringan.apa beza bhasa melayu dgn english?
kalau kesat,kesat jugak kan?
maaf! mereka bukan cool ok.

again girl should be well mannered
:)

No comments: