Tuesday, November 15, 2011

rasa itu sudah hilang

perasaan 8 tahun lepas lain,tak macam sekarang.

"kalau dulu every weekends,abah mesti ajak aku naik motor pegi lepak breakfast dengan dia.masa tu agak cool la sebab dalam ramai-ramai adik-beradik dia suka ajak aku.maybe sebab aku suka minum air teh tarik,terasa macam lepak dengan kawan.
naik motor pakai helmet besar,angin sepoi-sepoi bahasa memang tidur la.nasib baik aku tak pernah jatuh tertinggal kat atas jalan,kalau kasut tu selalu la.

malam pula,lepak kat mamak tengok bola.terasa hebat gila.tengah malam baru balik.
dulu-dulu WWE popular.ayah aku sekali dengan aku join tengok tv.astro dulu mana wujud lagi.lepas tu selalu kene marah dengan mak sebab wrestling adik kecik sampai berdarah gigi.haha. tapi aku tak kisah,sebab abah mesti back-up aku.

pernah satu hari aku tanya ayah aku,"abah,kenapa kulit aisyah gelap?"
"aisyah suka main tengah-tengah panas,bola la lumba lari la,mana tak gelap"
lawak kan jawapan dia.tapi aku tetap terima.

kalau time dia cuti memang cool gila.
tepat pukul 1.05pm mesti dia dah terpacak diri sebelah kereta yang di parking bawah pokok baik punya.tunggu aku balik sekolah beb,kau ada?
bukan selalu merasa,sebab selalunya mak aku ambil pukul 2 la 3 la sampai budak datang sekolah pakai uniform KOKO aku masih pakai baju sekolah warna putih kain biru.malu beb!
lepas tu dia tanya buat apa kat sekolah?
mesti la belajar tapi kurang ajar la pulak cakap macam tu kan.so aku ceritala dengan bangganya buat ini la itu la.

sifat dia yang paling tak boleh blah,bila ada lagu oldies on the spot dia suruh aku diam sambil kuatkan volume sampai gegar kereta.lagu kenny.G, eagles,aerosmith dan seangkatan.
habis lagu baru aku boleh sambung balik cerita tadi.
-.-

satu lagi tabiat aku, tak suka mandi.
bukan apa,aku jimat duit cukai rakyat.haha
before dia pegi masjid mesti dah siap warning,"before abah balik aisyah mesti dah mandi"
ada aku kisah?
bila dengar bunyi kereta dia kat luar baru aku terhegeh-hegeh capai tuala.
kakak-kakak aku memang terbaikla.diorang selalu back-up aku.
"echa,abah dah balik cepat!"

aku paling degil.
lumrah.

itu 8 tahun lepas.
sekarang sudah lain.

dia utara aku selatan.
kalau dulu setiap minggu balik,sekarang setahun sekali jumpa.
kalau dulu nama dia appear je kat phone terus angkat,sekarang kalau boleh nak off phone.
cari alasan sebanyak mungkin kenapa tak jawab.
kalau boleh jangan cari aku,langsung.
ntah,kenapa begini.

kita dah tak macam dulu.
lain sungguh.
duduk dalam kereta aku diam.
awkward macam tak pernah kenal je.
dia cakap sepatah aku sepatah.

sebab itu,bila ayah kawan-kawan aku,aku terlebih mesra.
kadang-kadang terlepas juga daripada panggil uncle terus jadi ayah.
haha.
tapi aku jelas,masih sayang dia.cuma aku perlu masa.